Professionaalsus tarkvara arenduses? (Teema 10)

See on huvitav, kuidas IT-s tõesti on kirjutamata reeglid, millest kinni pidamine teeb ühe arendaja ARENDAJAKS. Ka meil Eestis on hinnatud pigem oskustega arendajad olenemata nende kraadist. Tihtipeale on arendajad enne kooli lõppu, osadel erandjuhtudel enne ülikooli algust, IT firmadesse ära värvatud.
Küll aga oma töökohta silmas pidades, on igapäeva arenduses veel olemas mingid veidrad ootused töötaja suhtumisele, mis juskui kirjeldavad tema professionaalsust, aga mida koolis ei õpi:

Probleemilahendus on kunts. Probleemi lahendusse tuleb läheneda loominguliselt. Probleemidel ei ole õiget ega valet vastust ning teatud olukordades sa ei saagi teada mis oli õige ja mis vale. Enamasti on klient, kes udutab aiast, kui ta probleem on ikkagi selles augus aia sees ning selle parandus on asi, mida ei saa tingimata hinnata 1-5ni. St probleemi lahendus ei ole koolitöö kus on õige ja vale vastus

Laiskus on voorus. Mina omakorda olen arvamusel, et minu koodikirjutamise oskuse edasiviiv jõud just nimelt ongi see olnud, et ma ei viitsi palju jaurata. Ma ei räägi siin häkk lahendustest, aga pigem lahendustest, mis väikese vaevaga palju tööd teevad. Nende leidmine võtab tihtipeale juurdlemist teemal "Miks ma seda jama tegema pean?!?!" AGA tulemus seevastu on hea.
Nüüd teatud hulk arendajatest ei saa sellest aru - sest et on probleem ja see tuleb lahendada nii nagu probleemi lahendus käib ja iseenesest see mõte, et kuidas vähemaga rohkem ära teha tundub neile vale.

Kui asjad on vendis, siis on arendaja seal samas vendi kõrval - st kui klient kirjutab, kell 16.55 , et veeb on maas, siis olenemata sellest, et tööpäev tõesti lõpeb 17.00 ...ja on reede õhtu...ning Netflixis on uus Marveli sari väljas...siis ei saa üks endast lugupidav arendaja lubada seda,  et marsib 5 minutit hiljem kodupoole(eeldusel et probleemilahendus ei võtnud 5 minutit). Siin võib vaielda kliendilepingu tingimuste jne üle, aga üldiselt mulle tundub et arendaja töö ei saa olla alati 9.00-17.00 tagumiktundide viljelemine vaid peab olema natuke paindlikum.

Need on muidugi minu enda väga meelevaldselt leitud omadused, mida kaastöötajates hindan. Selleks, et teha tööd professionaalselt, peab natuke oma raamidest välja tulema ning vaatama suuremat pilti ning eel kirjeldatud punktid seda minu arust just võimaldavadki.


Comments

Popular posts from this blog

"Robootika, AI ja eetika" arvustus

Obskuursed karjäärivõimalused IT maastikul (IT juhtimine ja riskihaldus)