Obskuursed karjäärivõimalused IT maastikul (IT juhtimine ja riskihaldus)


Millegipärast on käibel endiselt ajast ning arust lähenemine, et IT-s on võimalik karjääri teha järgmiselt: 
1) kõigepealt alustad nooremarendajana
2) seejärel liigud arendaja ja sealt edasi vanemarendaja positsioonile
3) siis tihtipeale saavad IT firma aru, et ahah - seda meest/naist ei tohi lasta kusagile minna ja ta on väga kasulik
4) Siit edasi edutatakse arendaja tiimi juhiks või arenduse juhiks või juhtide juhiks - asja iva on selles, et eeldatakse väga pädevast arendajast ka ühtäkki head oskust inimesi ja arendusprotsessi juhtida ning klientidega suhelda. 
Nüüd siin lähevad asjad minu arust natuke valesti - ja seda mitmel põhjusel. 
Esmalt asutus jääb endale vajaminevast ressursist ilma - hea arendaja, seda enam firma jaoks ei ole. 
Teisalt nõuded juhile on kõike muud, kui oskus hästi tarkvara arendada. Seega võetakse oma ala spetsialist ja üritatakse teda pressida täiesti teise valdkonna raamidesse, eeldades head tulemust, sest et endiselt - ta ju oskab hästi koodi kirjutada, mis saaks valesti minna?!!?
Minu isiklik ja tagasihoidlik arvamus on, et juht peab olema hea suhtleja ning inimeste tundja, pooleldi müügiinimene ning pädev kliendi probleemide lahendamisel. Lisaks omama seda midagi, mida nimetan "Terveks talupoja mõistuseks".
Miks see viimane nii oluline on?  
IT valdkond kui selline - kuigi seda tahetakse alati käsitleda kui mingit imelooma - on täpselt sama
moodi valdkond nagu kõik teised.  Sisuliselt ei ole vahet, kas sa juhina pead ennast kurssi viima mingi eriala detailidega IT-s või näiteks hoopis meditsiinis.  
Siit ka terve talupoja mõistuse teooria- inimene peab olema võimeline kohanema ja aru saama tarkvara arendusest kui protsessist, aga eeldada reaalselt arendusoskust tundub natukene overkill
Nüüd kõik IT spetsiifikaga seonduv ei jää sellisel juhul ka unarusse, sest et et IT juht saab olla nii hea, kui on tema tiim. Olgu see siis projekti riskihaldus, programmeerimine, analüüs või testimine – väljundi pädevus ei ole kinni mitte juhi IT teadmistes - juhti ise peab olema oskama piisavalt hästi küsida, et ta suudaks arendustiimilt saada sellist sisendit nagu tal parasjagu vaja on. 

Comments

  1. Tere!

    Kuna näib, et liitusite alles praegu kursusega, siis üks väike märkus: hea oleks lähtuda blogipostitustes nädalateksti lõpus antud ülesandest. Praegu on küll kirjutatud teemasse, aga mitte ülesande (kahe juhitüübi võrdlus konkreetsete näidete varal) järgi.

    Edu soovides

    Kaido

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Professionaalsus tarkvara arenduses? (Teema 10)

"Robootika, AI ja eetika" arvustus